
Cesta přes SLO a dostavba dálnice A4 Maribor-Gruškovje
- vasnivykolista
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte 05. dub 2016 2:22:25
Re: Cesta přes SLO a dostavba dálnice A4 Maribor-Gruškovje
no aby nebyla za 30E …. kdyby ju dali za 20 tož to bych ještě přimhouřil oči 

Živogošće Blato - 2008; 2009; 2010; 2011; 3x2012; 2013; 2x2014; 2x2015; 2016; 2x2017; 3x2018 

Re: Cesta přes SLO a dostavba dálnice A4 Maribor-Gruškovje
Dobrý den,
letos když jsem jel poprvé po dálnici ve Slovinsku (a neobjížděl), tak jsem byl překvapený, že co kousek byla nějaká mýtná brána, kde bylo třeba zpomalit na 80. Přišlo mi to docela otravné. Je to vidět na tomto videu: https://youtu.be/0pg9rW_Zhos (čas od 1:26) Je opravdu nutné zpomalit nebo to platí jen pro autobusy a nákladní dopravu?
letos když jsem jel poprvé po dálnici ve Slovinsku (a neobjížděl), tak jsem byl překvapený, že co kousek byla nějaká mýtná brána, kde bylo třeba zpomalit na 80. Přišlo mi to docela otravné. Je to vidět na tomto videu: https://youtu.be/0pg9rW_Zhos (čas od 1:26) Je opravdu nutné zpomalit nebo to platí jen pro autobusy a nákladní dopravu?
Zaton (u Zadaru): 2016, 2017, 2018
Re: Cesta přes SLO a dostavba dálnice A4 Maribor-Gruškovje
Omezení rychlosti platí určitě pro každého. Jsou to bývalé mýtné brány a myslím si, že tam mají kamery a využívají to ke kontrole dálničních známek. Nikde jsem po tom nepátral, ale zřejmě to tak bude. Já jsem na to taky koukal, když jsme v r.2016 jeli z Chorvatska ještě přes Ljublanju na Bled, tam byly tyto staré mýtnice i s omezením rychlosti na dálnici taky. Pokud je to často, tak otravné to samozřejmě docela je.
No každopádně pokud jde o mě, tak dostavěnou dálnici A4 Maribor-Gruškovje využívat zatím rozhodně neplánuju, neboť 15€ za těch pár kilometrů nehodlám zaplatit už z principu. Když pojedu někam jinam do Slovinska, kde dálnici skutečně využiju, nemám s tím problém. Ovšem v tomto případě to pro mě ztrácí jaký-koliv smysl, protože na trase dlouhé přes 1350km je mě fakt jedno, jestli se ve Slovinsku zdržím o 20 nebo 30minut déle díky trase mimo dálnici. Nejsem na závodech a nikam nespěchám, malé děti už také nevozím kvůli kterým bych se snažil cestu zkrátit, takže naopak Slovinsko mimo dálnici si v klídku a pohodě užívám.
No každopádně pokud jde o mě, tak dostavěnou dálnici A4 Maribor-Gruškovje využívat zatím rozhodně neplánuju, neboť 15€ za těch pár kilometrů nehodlám zaplatit už z principu. Když pojedu někam jinam do Slovinska, kde dálnici skutečně využiju, nemám s tím problém. Ovšem v tomto případě to pro mě ztrácí jaký-koliv smysl, protože na trase dlouhé přes 1350km je mě fakt jedno, jestli se ve Slovinsku zdržím o 20 nebo 30minut déle díky trase mimo dálnici. Nejsem na závodech a nikam nespěchám, malé děti už také nevozím kvůli kterým bych se snažil cestu zkrátit, takže naopak Slovinsko mimo dálnici si v klídku a pohodě užívám.
Petr
2001 - Žuljana, 2002 - Sabunike Privlaka (u ostrova Vir), 2004 - Cres a Mali Lošinj, 2005 - Č.Hora / Prćanj Kotorski zaliv,
2006 - Hvar Ivan Dolac, 2008 - Žuljana, 2009 - Žuljana, 2011 - Žuljana, 2016 - Žuljana, SLO-Bled a Bohinjsko jezero, 2017 - Žuljana, 2018 - BIH/SRB/MNE/HR Žuljana
2001 - Žuljana, 2002 - Sabunike Privlaka (u ostrova Vir), 2004 - Cres a Mali Lošinj, 2005 - Č.Hora / Prćanj Kotorski zaliv,
2006 - Hvar Ivan Dolac, 2008 - Žuljana, 2009 - Žuljana, 2011 - Žuljana, 2016 - Žuljana, SLO-Bled a Bohinjsko jezero, 2017 - Žuljana, 2018 - BIH/SRB/MNE/HR Žuljana
Re: Cesta přes SLO a dostavba dálnice A4 Maribor-Gruškovje
Já jezdím tam mimo hlavní nápor, takže dálnici využívám, domů je to horší, ale o to jezdím později večer, a to už taky jde, takže za mne ANO. Jinak k tématu, že to zatím moc nepomůže a bude se to cpát v jednotubusových tunelech, mýtech a pod. Já mám za to, že sice plynulý provoz nebude, ale pomůže to hodně, protože tady se zapomíná na to, v kolika kilometrech se ta původní kolona rozpustí, a to bude velké plus.
...to, že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Cesta přes SLO a dostavba dálnice A4 Maribor-Gruškovje
Schimi píše:... Jinak k tématu, že to zatím moc nepomůže a bude se to cpát v jednotubusových tunelech, mýtech a pod. Já mám za to, že sice plynulý provoz nebude, ale pomůže to hodně, protože tady se zapomíná na to, v kolika kilometrech se ta původní kolona rozpustí, a to bude velké plus.
JJ mám úlně stejný názor. Taky si myslím, že to v mnoha případech pomůže.
Mýta a podobné "brzdy" je věc jiná, tam je v exponovaných termínech v letní sezoně nutné počítat s možnostní kolon a zdržení samozřejmě vždy. Tak je tomu přece i v jiných částech Evropy, na trasách k turisticky navštěvovaným místům pobřeží.
Petr
2001 - Žuljana, 2002 - Sabunike Privlaka (u ostrova Vir), 2004 - Cres a Mali Lošinj, 2005 - Č.Hora / Prćanj Kotorski zaliv,
2006 - Hvar Ivan Dolac, 2008 - Žuljana, 2009 - Žuljana, 2011 - Žuljana, 2016 - Žuljana, SLO-Bled a Bohinjsko jezero, 2017 - Žuljana, 2018 - BIH/SRB/MNE/HR Žuljana
2001 - Žuljana, 2002 - Sabunike Privlaka (u ostrova Vir), 2004 - Cres a Mali Lošinj, 2005 - Č.Hora / Prćanj Kotorski zaliv,
2006 - Hvar Ivan Dolac, 2008 - Žuljana, 2009 - Žuljana, 2011 - Žuljana, 2016 - Žuljana, SLO-Bled a Bohinjsko jezero, 2017 - Žuljana, 2018 - BIH/SRB/MNE/HR Žuljana
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host