Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Uživatelský avatar
PetrK
Administrátor
Příspěvky: 338
Registrován: ned 27. bře 2016 0:31:04

Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod PetrK » ned 10. črc 2016 20:47:53

Dodržujete vždy a všude například rychlostní limity? Já se o to snažím a to jak doma, tak v zahraničí obzvlášť. Nejsem ale samozřejmě svatý a občas mě noha ujede, například když ráno spěchám do práce :icon_gigi . V každém případě, jedu-li delší trasu, jezdím na hranici nebo mírně nad hranicí rychlostních limitů, pokud to samozřejmě situace dovoluje. Mírně znamená max o cca 10km/h tachometrových, což je v mém případě ve skutečnosti o cca 5km/h více. S policií v zahraničí zatím žádnou zkušenost nemám, naštěstí :laugh .

A proč se ptám? Přemýšlím nad tím hlavně v té souvislosti, že často čtu, jak někdo jezdí takzvaně "na kochačku". Já na dovolené také nikam nespěchám a nikam se nehoním. Kochat se můžu ale tak nějak na dálnici, pokud je čím, protože tam nikomu nepřekážím, jelikož spěchající auta mě bezpečně předjedou. Jiné je to ovšem na normálních silnicích mimo dálnici, tam mě tedy v Chorvatsku na klidné kochání moc času nezbývá. S dalším autem v těsném závěsu za zadkem a jeho nervózním řidičem pro mě řízení představuje spíše zvýšenou pozornost a kochat bych se mohl jedině tehdy, kdybych měl na to skutečně pevné nervy.

Zkušenosti z minulosti se mě opět potvrdily i letos. Místním řidičům jsou v Chorvatsku jaké-koliv rychlostní limity naprosto ukradené a předjíždí mě v pohodě všude kde to jen trochu jde, naprosto běžně i přes plnou čáru. Po týdnu ježdění po Pelješaci jsem už jezdil i já na úseku s omezením na 30km/h rychlostí i přes 50km/h A STEJNĚ JSEM PŘEKÁŽEL a mnozí mě předjížděli :rolleyes . Sotva mě někdo předjede tak si říklám, aspoň bude chvíli klid.... no tak možná dvě minuty, za chvíli se blíží další spěchající auto. No a po jadranské magistrále, to je docela zážitek. Jedno omezení střídá druhé, jedu tak cca o 5 až 10km/h více a za mnou neustále kolona chorvatských aut. Z nich dvě na mě při předjíždění dokonce troubili, v jednom byla za volantem řidička a ve druhém řidič. Byli asi nervozní, že za mnou museli jet několik kilometrů než se jim podařilo mě předjet, pochopitelně opět přes plnou čáru. Přitom nejsem z těch, kteří neumožní předjetí, ale právě naopak. Snažím se vždycky předvídat a snažím se nepřekážet, pokud mě někdo chce předjet a nebo mě předjíždí, zajedu ještě více ke straně a případně i sundám nohu z plynu, pokud je to možné.

Na dálnici si také někdy připadám jako blbec. Omezení např. na 80km/h kvůli dešti či mlze a podobně jsou zde velmi častá, přitom příčiny omezení již pominuly ale ta 80 tam svítí furt. Jedu tedy rychlostí necelých 90km/h, ovšem často jsem asi jediný. Předjíždí mě jak chorvatská, tak často i česká auta, takže po ujetí několika desítek kilometrů na to prostě taky šlápnu. Sice nespěchám, ale na druhou stranu neúměrně dlouho jet takovou dlouhou trasu taky nechci a plížit se po dálnici osmdesátkou jako jediný, to mě nepřipadá zrovna optimální.
Jinak letos jsem dokonce i v tunelech, které jsem projížděl jako většina povolenou 100km rychlostí, zažil několik chorvatských aut, která se okolo nás přehnala v levém pruhu neuvěřitelně rychle. To už tedy považuji za neskutečný hazard, s ohledem na možné následky jaké-koliv nehody právě v tunelu.

Asi už stárnu nebo co. Byl jsem v Chorvatsku mnohokrát, vím jak místní jezdí, ale stejně mě to vždycky znovu trochu překvapí. Proto jezdím raději po dálnici kam až to jde. Je to rychlejší a pro mě pohodlnější. Zopakovat si někdy "starou cestu" na kochačku mě láká, ale nakonec se vždycky rozhodnu jinak. Pamatuji si ty neuvěřitelně a zbytečně dlouhé úseky obcí, kdy "konec obce" byl až bůhví kde, takže překročit i nevědomky povolenou rychlost / a následně zaplatit / je velmi snadné. K tomu neustálé kolony chorvatských aut za mnou a vzniklé nebezpečné situace. A samozřejmě nepoměrně delší čas, na jeden zátah bych už dnes "po staré" až do Šestanovace a dál na Pelješac asi nejel, jedině s přespáním třeba někde na Plitvicích a podobně.
Petr

2001 - Žuljana, 2002 - Sabunike Privlaka (u ostrova Vir), 2004 - Cres a Mali Lošinj, 2005 - Č.Hora / Prćanj Kotorski zaliv,
2006 - Hvar Ivan Dolac, 2008 - Žuljana, 2009 - Žuljana, 2011 - Žuljana, 2016 - Žuljana

atnarfus
Příspěvky: 15
Registrován: stř 20. dub 2016 22:14:57

Re: Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod atnarfus » ned 10. črc 2016 21:38:57

Obecně předpisy dodržuji. Pouze s rychlostí pracuji podle podmínek. V civilizovaných zemích jako je Rakousko, Německo... se držím místních. To se v Chorvatsku samozřejmě nedá, protože jak píšeš, na jakákoli omezení naprosto kašlou. Tam jsem většinou brzda provozu a držím se značek. V obcích +5km, mimo obec tak +10km. V tunelech a před mýtnicí se držím raději fous pod limitem. Když ale na prázdné dálnici svítí 80 jenom proto že před půl hodinou trochu sprchlo, to valím klidně o třicet víc. Už mám něco najeto, tak dovedu odhadnout co si mohu dovolit.
V HR si dávám hodně pozor na parkování. Prakticky parkuji jenom tam kde je to vyloženě dovolené a samozřejmě placené.

Uživatelský avatar
Schimi
Příspěvky: 178
Registrován: úte 05. dub 2016 15:45:13

Re: Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod Schimi » stř 19. črc 2017 12:41:28

Českým řidičům začaly ve velkém chodit pokuty ze zahraničí, i za banality. Máme zde už nějaké zkušenosti ?
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ce ... -co-s-tim/
...už léta neplánuju, žiju ze dne na den, je to čistě pudová záležitost...

Uživatelský avatar
vasnivykolista
Příspěvky: 182
Registrován: úte 05. dub 2016 2:22:25

Re: Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod vasnivykolista » stř 19. črc 2017 19:07:02

mě v r.2012 někde u Murecku ve 2hod ráno blýskl radar...ale nic mě nepřišlo
Živogošće Blato - 2008; 2009; 2010; 2011; 3x2012; 2013; 2x2014; 2x2015; 2016; 2x2017 :drink

Uživatelský avatar
PetrK
Administrátor
Příspěvky: 338
Registrován: ned 27. bře 2016 0:31:04

Re: Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod PetrK » čtv 20. črc 2017 1:30:43

No, pokuta z Itálie za překročení rychlosti o 3,2km/h, to je fakt síla :shocked
Petr

2001 - Žuljana, 2002 - Sabunike Privlaka (u ostrova Vir), 2004 - Cres a Mali Lošinj, 2005 - Č.Hora / Prćanj Kotorski zaliv,
2006 - Hvar Ivan Dolac, 2008 - Žuljana, 2009 - Žuljana, 2011 - Žuljana, 2016 - Žuljana

Uživatelský avatar
Schimi
Příspěvky: 178
Registrován: úte 05. dub 2016 15:45:13

Re: Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod Schimi » ned 06. srp 2017 20:07:33

Co dělat po nehodě v Chorvatsku? Postup se od Česka liší

http://autoroad.cz/zajimavosti/87705-co ... -internetu
...už léta neplánuju, žiju ze dne na den, je to čistě pudová záležitost...

Uživatelský avatar
Schimi
Příspěvky: 178
Registrován: úte 05. dub 2016 15:45:13

Re: Za jak dlouho jste v cíli při cestě na Jadran?

Příspěvekod Schimi » úte 03. říj 2017 17:11:31

Vrátím-li se k původnímu tématu, tak musím konstatovat, že v září se mi cesta oproti minulosti velmi časově prodloužila, a už to tak zůstane. Důvod je jasný, Rakušáci měří jak vzteklý všude, vše, kdykoliv, cokoliv a posílají do Čech výpalné za užívání jejich komunikací i za pouhé překročení rychlosti o tři km/h (po odečtu tolerance). Snažil jsem se, zatím nic nepřišlo, i když spoustě známých už ano, tak doufám, že za disciplinovanost budu odměněn neplacením pokuty. :beer2
...už léta neplánuju, žiju ze dne na den, je to čistě pudová záležitost...

Uživatelský avatar
PetrK
Administrátor
Příspěvky: 338
Registrován: ned 27. bře 2016 0:31:04

Re: Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod PetrK » úte 03. říj 2017 18:23:37

Schimi píše:.......... Snažil jsem se, zatím nic nepřišlo, i když spoustě známých už ano, tak doufám, že za disciplinovanost budu odměněn neplacením pokuty. :beer2

V to samé doufám i já :sml37 . Taky jsem se snažil, takže o to víc by mě naštvalo, kdyby něco přišlo. To bych snad příště jel z Chebu raději přes Maďary :laugh . Ono to totiž není vždy tak jednoduché, rychlost v různých omezeních vždy a všude dodržet. Záleží, kde je umístěný radar, stačí aby byl pár metrů za cedulí a je vymalováno. Hlavně při cestě tam po A9 jsem se přistihl, že než jsem v jednom omezení na 80km/h stačil zareagovat na další ceduli s omezením 60km/h., ujel jsem až za dopravní značku jistý kus cesty vyšší rychlostí. Prostě jsem tu značku zaregistroval, až když jsem ji míjel, protože v té tmě nebyla vidět. U světelných značek není problém, ty jsou v noci vidět na dálku. Toto ale byla klasická značka, přenosná jak to u staveb bývá. A podobných "nedopatření" bych možná napočítal víc, například si vzpomínám na jeden konec omezení, kde jsem na pedál plynu šlápl tak nějak automaticky ještě o pár metrů dříve, než jsem tu značku minul. Až pak jsem si to uvědomil.

Říkal jsem si, že se nenechám vystressovat různými zprávami o "rakouských pozdravech", které člověk o letošní sezoně slyšel a četl. Nespěchal jsem a opravdu jsem se snažil, jenomže ono to prostě vždy a za všech okolností taky nejde do puntíku všechno dodržet.

V tomto ohledu mě hodně překvapila zpáteční cesta po A9 kolem Grazu. Jel jsem už taky za tmy, všude je nad dálnicí krásně viditelné světelné značení, na kterém byla omezena rychlost na 100 případně 80km/hod s dodatkem IG-L, který byl také viditelně osvětlený. Pokud je tam dodatek IG-L, tak prý kromě pokuty za překročení rychlosti hrozí ještě až 2000€ pokuta za znečišťování ovzduší. Tak to by mě tedy zajímalo, jak se to řeší s rakouskýma řidičema. Až dosud jsem byl zvyklý, že rakušáci rychlost vcelku dodržují. Například když jsem jezdil ještě přes Vídeň, kde je 80km/h., všichni tuto rychlost vcelku dodržovali. O to větší šok jsem měl nyní okolo toho Grazu, protože to nebyly ojedinělé případy ale naopak, většina rakušáků tu omezenou rychlost s nápisem IG-L vůbec nedodržovala. Já jel přesně podle tachometru. Což chápu, že jestli jedu 100km/h tachometrových, ve skutečnosti je to možná 95km/h. Jenže oni mě všichni předjížděli podstatně vyšší rychlostí. Jestli je to z důvodu, že to tam znají a vědí kde jsou radary, netuším. Dost mě to ale překvapilo.
Petr

2001 - Žuljana, 2002 - Sabunike Privlaka (u ostrova Vir), 2004 - Cres a Mali Lošinj, 2005 - Č.Hora / Prćanj Kotorski zaliv,
2006 - Hvar Ivan Dolac, 2008 - Žuljana, 2009 - Žuljana, 2011 - Žuljana, 2016 - Žuljana

Uživatelský avatar
Schimi
Příspěvky: 178
Registrován: úte 05. dub 2016 15:45:13

Re: Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod Schimi » úte 03. říj 2017 20:20:13

Myslím, že tam určitě jezdí stejně jako my, tzn. podle místní znalosti. Protože jinak v rizikových úsecích jezdí přesně, tzn. žádné +10, nebo + předpokládanou odchylku tachometru. Prostě myslím, že když ví, tuší, nebo mají místní znalost o možném riziku, tak jedou úplně přesně a taky číslice rychlosti na tachometru je přesně v zákrytu s rafičkou. Takže tomu asi sami věří :help Doby kdy jsem si ze stoupání na Zobern udělal takové malé závody do vrchu jsou dávno pryč, to bych asi ani nezaplatil, spíše šel do báně :cool
...už léta neplánuju, žiju ze dne na den, je to čistě pudová záležitost...

Pošťák
Příspěvky: 188
Registrován: sob 02. dub 2016 21:10:59

Re: Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod Pošťák » stř 04. říj 2017 5:51:56

Maďarsko?
1507088859971766762536.jpg

Přeloží mi to někdo? Žádná fotka, pouze čas a km. Po dvou mesicich ani nevím. Auto je na manželku, tak ať se stará.

Uživatelský avatar
Schimi
Příspěvky: 178
Registrován: úte 05. dub 2016 15:45:13

Re: Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod Schimi » pát 13. říj 2017 23:26:06

Německo mění pravidla pro používání zimních pneu.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nem ... -internetu
...už léta neplánuju, žiju ze dne na den, je to čistě pudová záležitost...

Uživatelský avatar
PetrK
Administrátor
Příspěvky: 338
Registrován: ned 27. bře 2016 0:31:04

Re: Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod PetrK » sob 14. říj 2017 0:40:18

Hmm, budu muset zkontrolovat, jaké zimní pneu vlastně na autě používám. A nebo nejezdit do Německa :sm18 . Zajímavé je, že postižen by měl být nejenom řidič, ale i provozovatel auta, že jízdu umožnil. To jsou věci :rolleyes . Já používám i soukromě služební auto, takže pozdrav od soudruhů ze západního Německa by mohl dostat i můj zaměstnavatel. Nu což, vždycky si říkám, že to nebude snad tak horké. Jedu parkrát za zimu maximálně nakoupit do Waldsassenu, což je asi 7km od hranic, tak to snad přežiju.

V tom článku mě zaujala informace, že vozidla vyrobená od dubna 2018, budou povinně vybavena automatickým systémem nouzového volání eCall. Když to všechno kolem a kolem pozoruju, někdy začínám být rád, že už jsem pomalu senior. Sice 61 není zatím taková hrůza, ale ty roky letí rychle, takže pokud nevyhraju ve sportce :laugh , tak auto s touhle technickou vymožeností si už za svůj život určitě nekoupím. Svět se už zřejmě úplně zbláznil, místo samostatně myslících a svobodných lidí budou příští generace zřejmě samí naprogramovaní a řízení roboti. Máme chytré mobily se spoustou aplikací, zdánlivě nám usnadňujících život. Budeme mít chytré domácnosti, jejichž provoz si budeme řídit na dálku a brzy nám budou i číst myšlenky a budou plně automatické. Systém například rozpozná, že naše auto jede domu, tak v předstihu zatopí, vytáhne žaluzie, rozsvítí.... Chytrá auta jsou samozřejmě taky v dohledu, automatické navigace, jenom řekneme kam chceme jet a dáme si šlofíka, eCall nám při nehodě zavolá pomoc.... A vše samozřejmě tu bude jenom a pouze pro naše dobro, pro naši bezpečnost atd. atd... Pak už jenom zbývá nějaký čip, který nám dle toho, kde se zrovna budeme nacházet a jakou činnost budeme vykonávat, změří krevní tlak a automaticky provede rozbor naší stolice, zda je vše v pořádku. Začínám být opravdu rád, že jsem žil v době, v jaké jsem žil. Našim vnukům ani trochu nezávidím, protože z takové budoucnosti se mě chce :icon_puke
Petr

2001 - Žuljana, 2002 - Sabunike Privlaka (u ostrova Vir), 2004 - Cres a Mali Lošinj, 2005 - Č.Hora / Prćanj Kotorski zaliv,
2006 - Hvar Ivan Dolac, 2008 - Žuljana, 2009 - Žuljana, 2011 - Žuljana, 2016 - Žuljana

Uživatelský avatar
Schimi
Příspěvky: 178
Registrován: úte 05. dub 2016 15:45:13

Re: Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod Schimi » sob 14. říj 2017 0:59:08

Bude zajímavé, jak zákonodárci napasujou trestní odpovědnost na řidiče-resp. spíše pasažéra chytrého auta, které selže. Jistě na řidiče-pasažéra, který bude mít v zákoně dáno, že nesmí spát a musí být připraven k zásahu do řízení. ještě se asi dočkáme věcí.... :wand
...už léta neplánuju, žiju ze dne na den, je to čistě pudová záležitost...

Uživatelský avatar
PetrK
Administrátor
Příspěvky: 338
Registrován: ned 27. bře 2016 0:31:04

Re: Dopravní předpisy. Jejich dodržování, zkušenosti...

Příspěvekod PetrK » sob 14. říj 2017 1:56:23

Jo jo, obávám se, že nebudeme asi muset na podobné průšvihy ani dlouho čekat. Jasně, plně automatické auto, u kterého řidič bude spíš jenom pasažér, dneska ještě běžné není. Ovšem i současná nová auta jsou už nabušena elektronikou se všemi možnými a složitými systémy, které pomalu myslí za řidiče. Například když auto se samo snaží zabránit střetu, ať už s autem jedoucím přede mnou a nebo se zvěří atd.., tohle už dnes vidíme i v televizních reklamách některých automobilek. Jenomže každý systém může selhat, furt je to jenom technika. Nemluvě o systémech, napojených na internet, ty budou pochopitelně zranitelné i dálkově, bude-li mít třeba nějaký šikovný hacker úmysl... Co jsem zatím kde četl, tak ochranu těchto systémů proti útokům automobilky zatím moc neřeší.

Jinak napadá mě jenom takový hloupý, jednoduchý příklad. Letos jsem měl na dovolenou půjčený Hyundai H1. Ten má jak v předních tak i zadních náraznících umístěna čidla, která by mě mimo jiné měla usnadnit parkování. Zatím jsem žádné auto, opatřené touto vymožeností neměl, takže u mě osobně to spíš odvádělo pozornost a zervozňovalo mě to. Nemyslím při parkování, ale ta čidla měla asi nastavenou dost vysokou citlivost, takže mě to pípalo i v případě, když jsem jel za deště. Stačila na silnici menší vrstva vody a nebo když odlétla voda od protijedoucího auta, hned to začalo pískat. Někdy to písklo i na úzké chorvatské silničce, když jsem míjel skálu a podobně. No a teď si představuju, kdyby to pouze neupozorňovalo, ale ještě by to třeba automaticky zpomalilo jízdu v domnění, že jsem blízko nějaké překážky. Například při předjíždění by auto, díky špatně nastavenému systému nebo díky poruše, začalo prudce brzdit. No, nechtěl bych takovou situaci zažít.

Další z nebezpečí, které mě u auta nabušeného takovými systémy napadá, může být potom i lidský faktor. Takové (údajně bezpečné) auto snadno odnaučí řidiče řídit, případně mu vůbec neumožní získat návyky, jak se chovat v krizových situacích. Obzvlášť u nového řidiče, který si řidičák teprve udělá a pak začne jezdit rovnou s takovým autem, tudíž se bude spoléhat na technické vymoženosti, jejichž správnou činnost bude brát za samozřejmost. Takže z dlouhodobého hlediska o bezpečí takových aut já osobně pochybuji. Ale čas ukáže.
Petr

2001 - Žuljana, 2002 - Sabunike Privlaka (u ostrova Vir), 2004 - Cres a Mali Lošinj, 2005 - Č.Hora / Prćanj Kotorski zaliv,
2006 - Hvar Ivan Dolac, 2008 - Žuljana, 2009 - Žuljana, 2011 - Žuljana, 2016 - Žuljana


Zpět na „Doprava“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host