Fórum o HR dálnici, výstavba, financování atd.
Re: Fórum o HR dálnici, výstavba, financování atd.
Chorvatsko je krásné, ale má nevýhodu krátké sezóny. Takže bez mostu se neobejdou. Vozit zemědělskou produkci trajektem není výhodné.
Re: Fórum o HR dálnici, výstavba, financování atd.
.
Od 1. ledna se dálnice Rijeka-Záhřeb a chorvatské dálnice stanou jednou společností
Na zasedání vlády Chorvatské republiky byl získán předchozí souhlas s konečným návrhem Dohody o fúzi společnosti Autocesta Rijeka-Záhřeb dd se společností Hrvatske autoceste doo
21. května tohoto roku vláda Chorvatské republiky rozhodla o zahájení řízení o fúzi společnosti ARZ se společností HAC. V tuto chvíli byly provedeny všechny činnosti, čímž byly vytvořeny podmínky pro uskutečnění fúze dne 31. prosince 2020. V přípravných činnostech bylo nejsložitější částí procesu získání souhlasu všech bank s převodem úvěrových závazků z ARZ na HAC.
Fúze společnosti Autoceste Rijeka-Zagreb dd s Hrvatske autoceste doo je pokračováním reformy silničního sektoru a restrukturalizace silničních společností, které povedou k další optimalizaci nákladů. Další optimalizace provozu bude realizována také snížením režijních nákladů, jelikož Hrvatske autoceste doo a Autocesta Rijeka-Zagreb dd mají četné režijní položky, které se významně překrývají. Pozitivní účinky fúze souvisejí také s provozními náklady na operace v části společných administrativních funkcí, které se v příštím období výrazně sníží, a to až na přibližně 15 milionů HRK ročně.
Uživatelům služby ARZ ENC se nic nemění, protože od 1. ledna 2021 automaticky přecházejí na systém HAC ENC a stávají se tak uživateli HAC ENC.
Od 1. ledna se dálnice Rijeka-Záhřeb a chorvatské dálnice stanou jednou společností
Na zasedání vlády Chorvatské republiky byl získán předchozí souhlas s konečným návrhem Dohody o fúzi společnosti Autocesta Rijeka-Záhřeb dd se společností Hrvatske autoceste doo
21. května tohoto roku vláda Chorvatské republiky rozhodla o zahájení řízení o fúzi společnosti ARZ se společností HAC. V tuto chvíli byly provedeny všechny činnosti, čímž byly vytvořeny podmínky pro uskutečnění fúze dne 31. prosince 2020. V přípravných činnostech bylo nejsložitější částí procesu získání souhlasu všech bank s převodem úvěrových závazků z ARZ na HAC.
Fúze společnosti Autoceste Rijeka-Zagreb dd s Hrvatske autoceste doo je pokračováním reformy silničního sektoru a restrukturalizace silničních společností, které povedou k další optimalizaci nákladů. Další optimalizace provozu bude realizována také snížením režijních nákladů, jelikož Hrvatske autoceste doo a Autocesta Rijeka-Zagreb dd mají četné režijní položky, které se významně překrývají. Pozitivní účinky fúze souvisejí také s provozními náklady na operace v části společných administrativních funkcí, které se v příštím období výrazně sníží, a to až na přibližně 15 milionů HRK ročně.
Uživatelům služby ARZ ENC se nic nemění, protože od 1. ledna 2021 automaticky přecházejí na systém HAC ENC a stávají se tak uživateli HAC ENC.
Re: Fórum o HR dálnici, výstavba, financování atd.
Další video - Pelješki most i pristupne ceste mostu, stavby přístupových komunikací valí na plné pecky.
https://youtu.be/jBixWKeYMtc
https://youtu.be/jBixWKeYMtc
Re: Fórum o HR dálnici, výstavba, financování atd.
Asi bych si dokázal představit být tam klidně stavařem a podílet se na stavbě dálnice / mostu :-). Krásné video.
2006 - Makarska, 2008 - Baška (Krk), 2009 - Makarska, 2010 - Fažana, 2011 - Makarska, 2012 - Makarska, 2013 - Makarska, 2014 - Štinjan (Puntižela), 2015 - Primošten, 2016 - Primošten, 2017 - Primošten, 2018 - Primošten / Makarska, 2019 - Makarska, 2020 - Makarska, 2021 - Makarska
Re: Fórum o HR dálnici, výstavba, financování atd.
Na Pelješaci byl úspěšně proražen 2467 metrů dlouhý tunel Debeli Brijeg. Nachází na druhém úseku přístupových silnic k mostu Pelješac a je jedním z nejsložitějších akcí v projektu „Silniční spojení s jižní Dalmácie“ realizovaného chorvatskými silnicemi. Práce na tunelu začaly 7. dubna letošního roku a navzdory všem výzvám, které pandemie představuje, jej zhotovitel Strabag, zhotovitel, dokončil 74 dní před termínem stanoveným na 28. února příštího roku. V průměru zde pracovalo 100 lidí denně a bylo vykopáno celkem 113 959 metrů krychlových materiálu .
Tento tunel, který byl proražen, je pátým nejdelším tunelem v Chorvatsku.
https://youtu.be/sLBwbjLweYo
Tento tunel, který byl proražen, je pátým nejdelším tunelem v Chorvatsku.
https://youtu.be/sLBwbjLweYo
Re: Fórum o HR dálnici, výstavba, financování atd.
Člověk to sleduje v němém úžasu. Je vidět že když jsou prachy, ale hlavně když se chce, tak jde úplně všechno. U nás by tyto příjezdové komunikace včetně mostů a tunelů časově vydaly na jednu generaci, možná deset pětiletek
. Když vezmu stavbu D6 a cokoliv dalšího, nelze to vůbec ani v nejmenším srovnávat. O kvalitě raději ani nemluvě.
"Práce na tunelu začaly 7. dubna letošního roku a navzdory všem výzvám, které pandemie představuje, jej zhotovitel Strabag, zhotovitel, dokončil 74 dní před termínem stanoveným na 28. února příštího roku". Absolutně neuvěřitelné, klobouk dolu!
Celý rok jsem nyní při cestách do práce objížděl most, dlouhý 100m. Rozhodli se ho opravit a plánovaný čas 12 měsíců skutečně dodrželi. Neslevili ani den a dokonce ani hodinu, otevřeli jej přesně o půlnoci v plánovaný den. A ještě teď za provozu tam stále něco dodělávají. Česká klasika prostě.

"Práce na tunelu začaly 7. dubna letošního roku a navzdory všem výzvám, které pandemie představuje, jej zhotovitel Strabag, zhotovitel, dokončil 74 dní před termínem stanoveným na 28. února příštího roku". Absolutně neuvěřitelné, klobouk dolu!
Celý rok jsem nyní při cestách do práce objížděl most, dlouhý 100m. Rozhodli se ho opravit a plánovaný čas 12 měsíců skutečně dodrželi. Neslevili ani den a dokonce ani hodinu, otevřeli jej přesně o půlnoci v plánovaný den. A ještě teď za provozu tam stále něco dodělávají. Česká klasika prostě.
Petr
2001 - Žuljana, 2002 - Sabunike Privlaka (u ostrova Vir), 2004 - Cres a Mali Lošinj, 2005 - Č.Hora / Prćanj Kotorski zaliv,
2006 - Hvar Ivan Dolac, 2008 - Žuljana, 2009 - Žuljana, 2011 - Žuljana, 2016 - Žuljana, SLO-Bled a Bohinjsko jezero, 2017 - Žuljana, 2018 - BIH/SRB/MNE/HR Žuljana
2001 - Žuljana, 2002 - Sabunike Privlaka (u ostrova Vir), 2004 - Cres a Mali Lošinj, 2005 - Č.Hora / Prćanj Kotorski zaliv,
2006 - Hvar Ivan Dolac, 2008 - Žuljana, 2009 - Žuljana, 2011 - Žuljana, 2016 - Žuljana, SLO-Bled a Bohinjsko jezero, 2017 - Žuljana, 2018 - BIH/SRB/MNE/HR Žuljana
Re: Fórum o HR dálnici, výstavba, financování atd.
Jedna velice důležitá věc, že nemají problémy s výkupy pozemků a neřeší velké vyvlastňovací spory, problémy s podložím a také žabičkáře, s tím v našich podmínkách moc nenaděláme. A další, že zakázky získávají osvědčené firmy s velkými zkušenostmi s takovými zakázkami. Co vím nekoná se zde žádné velké přeprodávání zakázek pochybným firmám, a to už je věc, která u nás krásně živí korupční prostředí a dokladuje administrativní a právní bordel.
Re: Fórum o HR dálnici, výstavba, financování atd.
Pro ty, co používají krabičku ENC od ARZ tak tento víkend dochází ke sloučení obou systémů pod HAC. Zatím je v tom trochu zmatek, ale do pondělí by mělo být vše OK. Zatím se mně v aplikaci od HACu mění zůstatek nabití každou chvíli. 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti